Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.09.2009 12:34 - С теб или без теб природа? Определено С теб :)
Автор: svetliche Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1052 Коментари: 0 Гласове:
0



Разхождам се сред светлина и красота, природата е разтворила дверите на възприятието за нас, хората и ни приканя да влетим в нея като птици, свободни от алчност...

Поглеждам наоколо и се разтварям в обич... осъзнавам, че всяко малко, мъничко нещо е част от Цялото... и Е. Без да иска, без да е алчно, без да ламти да вземе и то да е на всяка цена, то просто е част от кръговрата.
Вчера бях на наблюдение на египетски, белоглав и черен лешояд, които са защитени и изчезващи видове. В с. Плевун, което се намира в Източните Родопи има специално обособена площадка за захранване на такива птици...

Заедно с останалите от групата бяхме част от това цяло, макар и само за няколко часа, защото пътят до мястото ни отне близо 6 ч. а наобратно може би повече, защото аз се прибрах в 12 през нощта :)
Вчера съобщиха, че корабче се е обърнало в Охридското езеро и са загинали българи. В автобусчето на всеки половин час съобщаваха едно и също - само тази новина и аз се притесних много за любимите си хора и нещо ме стисна за гърлото, докато слушах... Винаги ме хваща, когато нещо се случи с наши съграждани. Не знам защо трябва да стават такива лоши неща, за да се вдигне корумпираното ни правителство и да се направи на добро и хрисимо?!...

А иначе продължава да не върши нищо, абсолютно нищо, а само, когато някой почине, Бойко и Гоцето стават ангели-пазители на България. Егати!....

Както и да е. Проблемът е, че ми пука, пука ми прекалено много, а не мога да направя много - не мога да спра незаконно строителство, не мога да налея ъкъл в главите на българския овчи народ, не мога... Опитвам се с малки стъпки да стъпвам надълбокото и да помагам, колкото мога.

Обичайки, със самосъзнанието на човек, който обича България и нейната природа.

В Дао-то на Пух, една книжка, която почти прочетох в книжарничката, се казва:

В тази книга Пътят се разкрива от Мечето с Малко Ум

- Като се събудиш сутрин, Пух — каза най-после Прасчо, - какво е първото нещо, което си казваш?

- Какво има за закуска? — отвърна Пух. — А ти какво си казваш, Прасчо?

- Какво ли вълнуващо ще се случи днес? - рече Прасчо. Пух кимна замислено.

- Че то е същото - каза той.

- Какво е то? — попита Неверника.

- Мъдрост от един западен даоист — казах аз.

- Звучи като нещо от „Мечо Пух" - рече той.

- Ами да - казах аз.

- Че то не се отнася до даоизма! - каза той.

- Разбира се, че се отнася - отвърнах.

- Не, не се! - настоя той.

- А ти за какво смяташ, че се отнася? - попитах го аз.

- За дундестото малко мече, което се разхожда насам-натам и задава тъпи въпроси, измисля песнички и минава през всевъзможни приключения, без изобщо някога да понатрупа малко интелектуални познания или да загуби простодушното си щастие. За това е — каза той.

- Че то е същото - казах аз.

И тогава започна да ми идва на ум идеята да напиша книга, която да обяснява основите на даоизма чрез Мечо Пух и да обяснява Мечо Пух посредством даоизма.

Когато разбраха намеренията ми, учените извикаха: „Абсурд!", и тям подобни. Други твърдяха, че това е най-глупавото нещо, което са чували някога, и че аз навярно сънувам. Някои пък казаха, че идеята си я бива, но е доста трудна. „И откъде всъщност ще почнете?" - попитаха те. Хубаво, една стара даоистка поговорка го изразява така: „Хиляда мили път започват от една стъпка."

Така че мисля да започнем от началото...

Хиляда мили път, започват от една стъпка...

Мисля да я направя и да не съжалявам. :)





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: svetliche
Категория: Лични дневници
Прочетен: 340617
Постинги: 121
Коментари: 98
Гласове: 281
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930